dijous, 2 de febrer del 2017

ESTONES DE LECTURA AMB CICLE INICIAL

Com ens hi posàvem...

Ens interessàvem per saber perquè havia escollit aquell llibre o lectura.
Fèiem hipòtesis sobre què aniria la lectura.
Començàvem llegint el títol i parlàvem sobre què aniria la lectura.
Si la lectura l’havia escollit jo, li explicava què m’havia semblat per engrescar-lo.
Llegia la contraportada que ens donava pistes sobre allò que tractaria el llibre.

Com l’ajudàvem a llegir...

Si no coneixia la lectura, primer llegíem un paràgraf nosaltres i després d’una o dos vegades el convidàvem a fer-ho ell/a. D’aquesta manera asseguràvem una mica més que entengués allò que llegiria.
Si una paraula li costava, li marcava amb el llapis perquè no anés ràpid i s’hi fixés bé, si no la llegia bé  la tornava a llegir fins que li sortia.
Quan notava que estava cansat, li llegia jo.
Amb l’ajuda del seu punt de llibre, marcàvem a quina línia estàvem llegint i així no se les saltava.
Quan hi havia una paraula que li costava dir algun so, en buscava d’altres que tinguessin el mateix so.

Com rebien les nostres explicacions...
En general rebien bé les nostres explicacions, els hi costava quan portàvem molta estona, algun semblava que li sabés una mica de greu (segurament haguéssim hagut de parlar del meu acompanyament, quin és el meu paper), amb d’altres va anar bé parlar-ne amb les seves mestres perquè no hi havia gaire bona actitud.

Com ens hem sentit...
Bé, amb la sensació que millora també gràcies a mi.
Que aprenem tots dos i no només jo sóc una ajuda.
L’estona passava molt de pressa, hi estava bé.

Quines propostes de millora fem...
Que aquestes parelles i acompanyament en la lectura es donés amb altres cursos.
Haguéssim pogut seguir sent una parella de lectura fins a final de curs.



Recull fet per la mestra a partir de les reflexions individuals dels nens/es de la classe.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada